AKTUALNOŚCI

Centrum Danych Osobowych i Rejestr Zbiorów

W związku ze zmieniającym się prawem w obszarze Ochrony Danych Osobowych, uruchomiliśmy dwie nowe usługi przeznaczone dla tych Klientów, którzy we własnym zakresie zamierzają zarejestrować Administratora Danych Osobowych w GIODO, i których automatycznie dotyczy obowiązek jawnego prowadzenia Rejestru Zbiorów Danych Osobowych.   Nowy moduł stanowi element rozszerzenia funkcjonalności systemu e-qsm5, jednakże aby nie wprowadzać konieczności uruchamiania, zakupu oraz udostępniania systemu w sieci Internet, funkcja ta jest dostępna w ramach nowego serwisu: Centrum Danych Osobowych, za pośrednictwem którego możliwe korzystanie z rejestru jedynie poprzez umieszczenie odpowiedniego odnośnika na własnej stronie internetowej, dzięki czemu nie trzeba udostęniać własnego systemu w sieci Internet.   Moduł - Rejestr ODO dostępny jest w kilku wariantach - w ramach usługi ABI do wynajęcia oraz w ramach tylko usługi prowadzenia samego rejestru. W tym pierwszym przypadku całość realizowana jest w pełni przez nas, natomiast w przypadku tylko dzierżawy modułu możliwa jest opcja z pełną obsługą, obejmującą także wprowadzanie danych lub tylko w zakresie skorzystania z funkcji i miejsca na serwerze. Wszystko zależy od potrzeb Klienta. Każdy użytkownik Rejestru ODO może samodzielnie lub za naszym pośrednictwem wprowadzić i utrzymywać dowolną liczbę zarejestrowanych zbiorów.   Z racji tego, że moduł udostępniany jest w ramach serwisu Centrum Danych Osobowych, w którym prezentowane będą także przykłady dokumentów oraz inne ważne informacje z obszaru ODO, każdy Klient poza możliwością skorzystania z Rejestru ODO otrzymuje dostęp do wiedzy, którą zdobywamy praktycznie działając w tym obszarze, a którą dzielimy się z naszymi Klientami.   Centrum Danych Osobowych dostępne jest po zalogowaniu pod adresem: http://centrum-danych-osobowych.pl   Natomiast przykład jak wygląda Rejestr ODO już w wersji udostępnianej dla Klienta w postaci linku można obejrzeć tutaj.

Nowa Rola ABI - Szkolenie dla Banków Spółdzielczych.

W związku z nowelizacją Ustawy o Ochronie Danych Osobowych, która pociąga za sobą zmianę w obowiązkach Administratora Bezpieczeństwa Informacji oraz w związku z opublikowaniem aktów wykonawczych, zapraszamy na szkolenie   Nowa Rola Administratora Bezpieczeństwa Informacji w świetle zmian w Ustawie o Ochronie danych Osobowych Termin szkolenia: 29.06.2015. Miejsce: Poznań, ul. Taczaka 24   Szkolenie dedykowane dla osób pełniących funkcję Administratora Bezpieczeństwa Informacji i/lub odpowiedzialnych za nadzór nad ochroną danych osobowych w Bankach Spółdzielczych.

Nowa moduł i nowa usługa - Elektroniczny Rejestr Zbiorów Danych Osobowych.

W dniu dzisiejszym zakończyliśmy testy funkcjonalne nowego modułu rozszerzającego funkcjonalność systemu e-qsm5 - Elektroniczny Rejestr Zbiorów Danych Osobowych.   Moduł ten pozwala na udostępnienie danych poza systemem, np. w ramach strony www, a co za tym idzie spełnienie wymagań wynikających z Ustawy o Ochronie Danych Osobowych, związanych z obowiązkiem publikowania rejestru danych osobowych, przez każdą organizację, która zarejestrowała własnego ABI-ego w GIODO i samodzielnie nadzoruje obszar ODO.   Moduł dostępny jest w dwóch wariantach - jako rozszerzenie systemu (gdy możliwe jest połączenie z nim z sieci Internet) lub jako usługa zainstalowana na naszych serwerach (gdy system pracuje w sieci zamkniętej i nie ma możliwości połączenia z nim z sieci zewnętrznej).

Nowy dodatek do systemu: plugin Planner

Dziś zakończyły się prace nad nowym dodatkiem (rozszerzeniem) do systemu e-qsm5. Plugin Planner umożliwia zaprojektowanie trybu pracy dla działań realizowanych cyklicznie, dzięki czemu użytkownik nie musi już pamiętać, który raport ma wykonać raz w tygodniu, a który raz na miesiąc, czy raz na rok.   Nowe rozszerzenie nie tylko pozwala na przechowywanie informacji o działaniach ale dodatkowo informuje użytkownika z zadanym wyprzedzeniem o zbliżającym się terminie zadania.   Planner wszedł właśnie w fazę testów i dostępny będzie najprawdopodobniej z początkiem maja br.

Nowa Rola Administratora Bezpieczeństwa Informacji - szkolenie otwarte

W związku z nowelizacją Ustawy o Ochronie Danych Osobowych, która pociąga za sobą zmianę w obowiązkach Administratora Bezpieczeństwa Informacji oraz wychodząc na przeciw licznym zapytaniom naszych Klientów, zapraszamy na szkolenie:   Termin szkolenia: 26.02.2015r.   Miejsce: Poznań, ul. Taczaka 24   Szkolenie dedykowane dla osób pełniących funkcję Administratora Bezpieczeństwa Informacji i/lub odpowiedzialnych za nadzór nad ochroną danych osobowych. (Uwaga - liczba miejsc ograniczona).